• EBRU ERİGÜR

Tandem Yamaç Paraşütü

En son güncellendiği tarih: Eki 27

Kısa ama bana o süreçte upuzun gelen iş arama sürecinden sonra işe başladım, eğitimler, işi ve ortamı öğrenmeler, aynı ortamda bulunacağım insanları çözmeye çalışmalar derken koskoca bir seneyi (bir buçuk olmak üzere) geride bıraktım. Yıllık izine hak kazanamadığım için adamakıllı tatil de yapamadım. Bu sebeple elime geçen ilk fırsat olan Kurban bayramı tatilinde küçük bir kaçamak yaptım. Yarım gün için bu sene hak kazandığım yıllık iznimin bir gününden çalarak kardeşim ve kuzenimle birlikte Fethiye yollarına düştük. Bu yolculuktan sonra da 5 saatten fazla sürecek yolculuklar için mecbur kalmadıkça otobüs kullanmamak gibi insanlık için küçük ama benim için büyük bazı kararlar aldım.

Bir önceki yazımda Saklıkent gezimden bahsetmiştim. Kaldığım otel ile ilgili de belki daha sonra bir şeyler yazarım. Ama şimdi paylaşmak istediğim konu yamaç paraşütü...

Ölüdeniz merkezde yamaç paraşütüyle alakalı birçok firma var. Ben biraz gösterişe ve pilot sayısı çokluğuna bakarak Gravity ile uçmayı tercih ettim. Sabah 4, öğlen 4 olmak üzere günde toplamda 8 uçuş gerçekleştiriyorlardı. Sabah uçmanın daha güzel olduğu tavsiyelerine uyarak erken saatlerde uçmaya karar verdik.

Uçuş günü satış ofisinde toplandık grupla birlikte servislerin kalktığı diğer ofislerine geçtik. Pilotların çektiği fotoğraf ve videoların aktarıldığı bilgisayarların bulunduğu bir ofisti. Yanımıza güneş gözlüğü dışında herhangi bir eşya veya cihaz almamız yasaktı. Telefonlarını ya da kameralarını yanına alanların eşyalarını teslim aldıktan sonra grup grup servislere geçildi. Servisin içinde çekiliş yaparak kime hangi pilotun eşlik edeceği belirlendi. Çoğunun takma ismi vardı. Genel olarak eğlenceli kişilerdi. Babadağ' a çıkarken atlayış için 3 farklı pist olduğunu rüzgâr durumuna göre yukarı çıkarken belirlendiğini açıkladılar. Bizim atladığımız 1700 m. yükseklikte bulunan pistti.

Piste çıktıktan sonra hemen uçuş takımları kask vs pilot tarafından giydirildi. Boş yer bulan paraşütü yere serdi rüzgarı alan pır uçtu. Rüzgarı alan ama popolarını korkudan kaldıramayanlar yerlerde yuvarlandı. Tuğçe uçtu, kuzen uçtu ben bekle babam bekle rüzgâr yok. Neyse sonunda yakaladık rüzgarı koş koş zaten üçüncü ve dördüncü adımı havada atıyorsun hop havadayız. Sonra fotoğraf ve video çekimi. Öyle poz ver, bacak bacak üstüne at, kollarını aç, ayağını kaldır, biraz aşağılara bakın, biraz pilotla sohbet et. Fotoğraf ve video çekimi biraz akrobatik hareket derken tahminen 25-30 dk civarı süren uçuşun ardından kuş gibi nazikçe yere indik. İnişten sonra fotoğrafları ve emanete bırakılan eşyaları teslim almak için tekrar ofise geçtik. Bu arada akrobasi isteyip istemediğini soruyorlar. İsteğe bağlı olarak gerçekleşiyor. İsteyenlere tavsiyem dönmeye başlamadan önce paraşütün köşesinde sabit bir noktaya bakmaları. Bütün gününüzün dönerek geçmesini ya da algı kayması yaşamayı istemiyorsanız şart.

Benim için güzel bir tecrübeydi. İleri derecede yükseklik korkusu olmayan herkes yapabilir bence. Pek korkulacak bir şey değil. Uçuştan fotoğraf ve videoları buraya bırakıyorum. Fethiye' ye giderseniz uçmadan dönmeyin derim.